کایزن( بهبود مستمر) چیست؟ و چرا کایزن؟

مهندسان

تقدیم به همه مهندسان ایران

درباره من
وبلاگ تخصصی مهندسان ایده ها و راهنمایی های مهندسی آماده همکاری در پروژه های شما کنترل پروژه.بازاریابی و فروش.ارزیابی.مدیریت منابع.
موضوعات
نويسنده :Mr Nateghi
تاريخ: دو شنبه 17 فروردين 1394 ساعت: 13:33

 

 

همیشه شده وقت هایی که سرشار از انرژی هستیم برای تغییر کردن و تغییر دادن؛ انگاری که وقتی یه نفر از در وارد می شه می بینه همه چیز مرتبه و اتاقی که شتر با بارش گم میشد حالا نظم و سامانی یافته و خلاصه همین جور علامت تعجبه که روی سر مخاطبین ما ظاهر می شه ولی افسوس که کوپن این حس و حال ها فقط یکی دو بار در ساله و بقیه روز های خدا انگار همینی هست که بوده و باز همیشه شده وقت هایی که بی رمق گوشه اتاقمون خزیدیم و بهونه مون این بوده که « حسش نیس!» حسی که دست خودمون نبوده و یه موقع هایی می آید و بی خبر هم می رود. حس شروع کردنی که نمی آید و انگار باید منتظر شنبه ای باشیم که بیاید تا شاید شروع کنیم.

حالا سوال اینجاست: اگر یک موقعی نیاز به حس خوب برای شروع داشتیم و اتفاقا نداشتیمش چه کنیم؟ و یا حسی داشتیم که رفتار های غیر عادی موقتی از خودمون بروز دادیم و بعدش روز از نو و روزی از نو چه کنیم؟

جواب این است: اولا حس و حال مان را کنترل کنیم و ثانیا در یک روند تدریجی و آرام توانایی ایجاد تغییر در خودمان، محیط مان و زندگی مان را ایجاد کنیم.

کایزن( بهبود مستمر) چیست؟ و چرا کایزن؟

 

ژاپنی ها نسخه جالبی پیچیده اند. خلاصه و جان کلامشان این است: « جو گیر نشوید! برای تغییر، لازم نیست کار های فوق العاده بکنید کافی است کار های ساده را به طرز فوق العاده ای انجام دهید. کار هایی ساده، مستمر و تقریبا بدون هزینه ای که اصلی ترین ویژگی شان بدیهی و واضح بودن آن هاست و همین واضح بودن کم اهمیت شان جلوه می دهد و همین کم اهمیت جلوه کردن ما را در انتظار معجزه ای می نشاند.

ژاپنی ها می گویند: کایزنی فکر کنید و کایزنی عمل کنید. بهبود مستمر را پیشه خود سازید و هر روز، تکرار می کنم؛ هر روز گامی هر چند کوچک در جهت تغییر و دستیابی به اهدافتان بر دارید.

گام هایی که جمع شدنشان از کاه های بی ارزش، کوهی خواهد ساخت که شخصیت شما را تغییر داده و توانمند خواهد کرد.

هر روزتان کایزنی باد...

 

منتظر نظرات شما عزیزان هستم

 

 


Get our toolbar!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

تازه ترين مطالب
لينک هاي مفيد
ابزارک هاي وبلاگ